czwartek, 3 stycznia 2013

Podsumowanie roczne 2012 i…


Ilość książek przeczytanych: 49
Muszę przyznać, że jest to słabszy „wynik” patrząc na poprzedni rok, ale to z prostego powodu – czytałam nałogowo 17 książek z serii „Nie dla mamy nie dla taty”. Niby fajne książeczki dla młodzieży, ale myślę, że są dobre, jako przerywniki, a nie tak jak ja czytając jedną po drugiej. Z jeden strony tego żałuję, bo wiem, że ten czas mogłam przeznaczyć na inne ciekawsze, a co najważniejsze bardziej ambitniejsze książki, albo nawet na te paranormale, które bardzo chcę przeczytać. No cóż, jak widać w tym roku poszło gorzej, ale nie żałuję, bo za to pod względem, jakości nie mam nic do zarzucenia. Przeczytałam masę ciekawych książek i żadna z nich nie była dla mnie gniotem, a to już mówi samo za siebie. ;) Owszem zdarzały się raz gorsze, raz lepsze, ale moim zdaniem tak powinno być, aby móc potrafić doceniać te rewelacyjne. ;)


Ilość stron: 16225

Najlepsze książki: 
„Mistrz” – Andy Andrews

Książki Larssona, Zafóna, Posteguilla, Andrewsa miałam okazję przeczytać po raz pierwszy i jak widać po opiniach książek tak mi się spodobały, że na pewno sięgnę po następne. Kinga jak i Meyer już znam. „Cztery pory roku” od dawna miałam w planach, a to dlatego, że oglądałam jedną z ekranizacji jego opowiadania, a co do Meyer to wiadomo, że jest to jedna z moich ulubionych pisarek i po prostu musiałam przeczytać resztę książek przez nią wydanych. To jeszcze nie wszystko, bo jak wiadomo autorka jeszcze co nieco planuje, więc będę mogła jeszcze nie raz się z nią spotkać. Markusa Zusaka tez poznałam dopiero w tym roku, a to za sprawą „Posłańca”, jednak „Złodziejka książek” zrobiła na mnie o wiele większe wrażenie. Trylogia Collins to jak na razie jedyne publikacje jej autorstwa na naszym rynku, więc niestety muszę się ograniczyć tylko do tego, ale jeśli coś jeszcze napisze i któreś z polskich wydawnictw to wyda, na pewno to przeczytam.  

Rozczarowania roku:
Rozczarowania roku na szczęście nie ma, choć muszę przyznać, że po „Namiętności”  Lauren Kate spodziewałam się czegoś lepszego. 

Ilość opublikowanych recenzji: 50
Choć kilka początkowych to były raczej króciutkie opinie z Lubimy Czytać. Mogłoby być tego więcej, patrząc na liczbę przeczytanych książek, ale nie recenzuję lektur, więc dlatego jest jak jest. ;)

Ilość książek zdobytych: 36
W tym roku kupiłam 8 książek, 27 dostałam do recenzji, a 1 dostałam z newslettera Otwartego. Nie jest tak źle, gorzej jest z miejscem na nie wszystkie. Nie liczę tutaj książek wypożyczonych, bo od początku bloga chyba ich nie liczyłam, więc tutaj ich nie wliczam, ale może w przyszłym roku już będą, bo jestem ciekawa ile książek rocznie wypożyczam.  ;)


Wyzwania:
Wielka Brytania & Hiszpania - 2
Czytam Kinga  – 1
Na tropie Agathy – 0
Picoult & Sparks – 1
Z półki – 0

Statystki: W przeciągu całego roku odwiedziliście mnie aż 15191. A pierwszych miesiącach naprawdę się tego nie spodziewałam. Nie wiedziałam, że osiągnę taki sukces. Tyle odwiedzin i to beż żadnego konkursu jest dla mnie miłym zaskoczeniem. Takim samym zaskoczeniem jest liczba obserwatorów, która wyniosła 177, a także pojawiło się 1248 komentarzy. Dziękuję Wam za wszystko. Za odwiedziny i za wszystkie komentarze, choć muszę przyznać, że podoba mi się, kiedy piszecie coś więcej niż „chcę przeczytać”, albo „mam w planach”. Cieszę się, gdy wywiązuje się z tego, choć króciutka dyskusja, ale naprawdę nie jest źle. :)

Najbardziej oczekiwane powieści w 2013:
„Blask” - Amy Kathleen Ryan
„Przez burzę ognia” – Veronica Rossi
„Ciemnorodni” - Alison Sinclair
„Wolf Pact” – Melissa de la Cruz
„Article 5” – Kristen Simmons
„Defekt” - Heather Anastasiu
„Łowcy Snów” – Elizabeth Knox
„Wirusy” – Kathy Reis
„Dziewczyna w stalowym gorsecie” - Kady Cross
„Zakochany Dracula” – Karen Essex
„Starter” – Lisa Price

Jak na razie to te, o których mi wiadomo. Zapowiada się ciekawy 2013 rok pod względem nowości. Oczywiście o wszystkich zapowiedziach i nowościach będę was informowała, a i tam dowiecie się, czego wyczekuję. ;)

Hasła z Google: Czyli coś nowego i coś, co chyba wprowadzę na stałe w miesięcznych podsumowaniach, jeśli oczywiście, będą jakieś ciekawe, śmieszne, zadziwiające, dlatego w przyszłym rocznym podsumowaniu już nie będzie takiej długiej listy. Oczywiście pisownia oryginalna.  ;)
co robić i jak się ubierać żeby się spodobać chłopakowi – I że niby do mnie ktoś trafił z takim zapytaniem? :o Naprawdę nie wiem, być sobą, ot co. ;)
ludzie przy bigbenie – A byłam, byłam, ale zdjęciem swoim się na blogu nie pochwaliłam i nie mam także spisu ludności, którzy przy nim byli. ;)
kto zagrał wampira w ukrytej prawdzie – Niestety nie oglądałam tego odcinka i widzę, że  chyba to jest mój błąd. Jeszcze kilka podobnych wyników z Google przekierowało ciekawskich do mojego bloga. 
sprawdzian z miesięcy września i pażdziernika z klasy 6 – Niestety z tym nie do mnie, bo już dawno temu (dobra, może przesadziłam) ukończyłam podstawówkę.
real - bvb na czym toglodac – Mery, widać nasze pogawędki w komentarzach. xD
jezioro co to jest zwięźle napisane krótko
denerwuje sie przed próbnymi testami Kurcze, ja też, ale na szczęście próbne już za mną. ;)
postanowiłam że dostane 5 z sprawdzianu z fizki – Powodzenia. ;)
paczka zamówiona na własną ręke niezgodna z opisem jakie konsekwencje
jutro pojde w swiat sprawdzian milosniczka książek dla klas 4 – I znowu z tym nie do mnie. :<
katarzyna miszczuk na cenzurowanym – Zupełnie nie wiem o co w tym chodzi. O.o
cień waitru przesłanie
gdybym była czarodziejką ...napisz 8-10 zdań o tym ,co zmieniłabyś w szkole
peeta i katniss erotyczna scenka Jezusicku kochany, co to ma być. O.O
szczury Miszczuk Nie miałam okazji zobaczyć szczurów Miszczuk. ;)
messi niszczy real – No a jak. ;)
dolinski losie
166 cm wredności Teraz już troszeczkę więcej, ale coś koło tego, ale czy to aż tak widać? ;)
w pierścieniu ognia streszczenie szczegółowe


A co z 2013?...
Jak widać zeszłoroczny koniec świata był tylko fałszywym alarmem i niczym innym. Postanowień noworocznych nie będzie, bo jak widać planowanie mi nie wychodzi to postanowienia tym bardziej (a uwierzcie mi, wiem, co mówię), więc to, co teraz napiszę to będą takie pseudomegajroweplanowanepostanowieniopodobnecoś. O, coś w ten deseń właśnie. No, ale do rzeczy, do rzeczy pewnie powiecie, bo takie zanudzanie tylko szkodzi, aniżeli zaciekawia, tak więc proszę.
1. Wszystkie plany czytelnicze na 2013 znajdują się TUTAJ (czasami coś przychodzi, coś odchodzi, lista jest aktualizowana na bieżąco).
2. Przeczytanie min. 52 książek w ramach akcji 52 książki.
3. Priorytetowe wyzwania to dla mnie: Tea Time z Corridą oraz Czytamy fantastykę (przeczytanie choć jednej książki w miesiącu dotyczące tych wyzwań, wyzwania mogą być ze sobą związane, czyli książka z gatunku fantastyka związana jakoś z Wielką Brytanią lub Hiszpanią). W tym roku chcę się bardziej postarać i przeczytać, choć jedną książkę na 3 miesiące z Czytamy Kinga, Na tropie Agathy, Picoult & Sparks. W Nie tylko literatura piękna..., Debiuty pisarskie oraz Z literą w tle tak jak już wspominałam biorę udział tylko wtedy, kiedy mi akurat pasuje. Wiem, wiem pomyślicie, że pogrzało mnie z tymi wyzwaniami, ale muszę się jakoś zmotywować, żeby wreszcie sięgnąć po książki niektórych znanych autorów. Zastanawiam się jeszcze nad wyzwaniem „Z półki”. W tamtym roku mi się nie udało, ale może teraz mi się uda. Przerażająca jest rosnąca liczba książek posiadanych, ale nieprzeczytanych.
4. Dokończenie serii „Szeptem” B. Ftizpatrick  i „Akademii wampirów” R. Mead
5. Dodatkowo zapoznanie się z autorami z LISTY AUTORÓW, takimi jak: J.K. Rowling, Rick Riordan, Graham Masterton, Anne Rice, Jodi Picoult. Jak wyjdzie to wyjdzie, jak nie to mówi się trudno. ;)
6. Więcej czasu na czytanie (co się wiąże także z blogowaniem, bo czym więcej będę czytać, tym więcej będzie recenzji ;)) i naukę, mniej na głupoty, pierdoły (czyli bezsensowne siedzenie przed komputerem i TV). ;)

A dodatkowo…
Czy wiecie coś o dzisiejszej dacie? Może wiecie, że…
1496 – Leonardo da Vinci przeprowadził nieudaną próbę swojej machiny latającej.
1870 – Rozpoczęto budowę Mostu Brooklińskiego.
1993 – Odbył się 1. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Albo może coś ze świata książki, a raczej ze świata pisarzy …
1803 – urodził się Douglas William Jerrold, angielski pisarz (zm. 1857)
1817 – urodził się Józef Paszkowski, polski poeta, tłumacz (zm. 1861)
1831 – urodził się Gustaw Gebethner, polski księgarz, wydawca (zm. 1901)
1892 – urodził się John Ronald Reuel Tolkien, angielski pisarz (zm. 1973)
1893 – urodził się Pierre Drieu La Rochelle, francuski pisarz (zm. 1945)
1939 – urodziła się Joanna Papuzińska, polska pisarka
1942 - urodził się Vasco Graça Moura, portugalski pisarz, poeta i polityk
1946 - urodził się Terry Deary, brytyjski aktor, pisarz
2012 – zmarł Víctor Arriagada Ríos, chilijski grafik, twórca komiksów z Kaczorem Donaldem, Sknerusem McKwaczem i innymi disnejowskimi postaciami
 Źródło: wikipedia.pl

A czy wiecie, że dokładnie 3 stycznia 2012 roku opublikowałam pierwszą notkę, co liczę jako założenie bloga „Opinie zaczytanej nastolatki”, a teraz znany pod nazwą „Zaczytana w swoim świecie”? Nie? To już wiecie. :D 
Naprawdę nie wiem kiedy to zleciało. I muszę przyznać, że nie spodziewałam się tego, że ten blog pociągnie aż rok, znając mój słomiany zapał. Coś zaczynam, a tego nie kończę. Na szczęście z blogiem tak nie jest i raczej nie będzie, bo naprawdę się wciągnęłam. Poznałam wiele wspaniałych osób, które także podzielają moje zamiłowania, a wiadomo, że łączy nas na pewno jedno – miłość do książek. Pozdrowienia dla Agaty, Mery, Natalii., Marty_Kornelii, symtuastic, Catalinki, Pauli, Antyśki, laureni. Chociaż tak naprawdę z jedną z nich znam się dłużej, a większość wymienionych tutaj blogerek jest z Przystani Nocnych Marków. Dziękuję wszystkim odwiedzającym, komentującym, obserwującym i pewnie wiecie, co chcę napisać? Tak, to wy jesteście siłą napędową tego bloga, bo to również dzięki wam jeszcze tutaj jestem i piszę. Nie spodziewałam się takiego sukcesu.
A co najważniejsze cały czas się uczę pisać opinie/recenzje. Już widzę ogromną poprawę, patrząc na te sprzed roku. Cały czas się szkolę i zamierzam to robić, bo wiem, że przede mną jeszcze długa, długa droga.
Dziękuję i mam nadzieję, że za rok i za jeszcze kolejny rok będę mogła napisać to samo, że jeszcze ze mną wytrzymacie, a ja postaram się was nie zanudzić. :)

15 komentarzy:

  1. Fantastyczne podsumowanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje świetnych wyników ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hasła z google są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. To pierwsze tak rozbudowane podsumowanie, ale jakże pouczające. Hasła z wyszukiwarki powaliliły mnie. Ciekawostki też bomba (człowiek uczy się całe życie).
    Co do książek , liczy się jakość , więc czytaj co lubisz, bo co to znaczy ambitne?
    Pozdrawiam

    i 100 LATEK:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To już rok Twojego bloga? Gratuluję;)
    Hasła z google potrafią nieźle zaskoczyć;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co do tej "erotycznej scenki" to do mnie ktoś wpadł po haśle "jutro ellie homer fi lee i seks grupowy" Oo'

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluje wyników :)
    ksiazkowyczas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wyniki! Co do najlepszych książek, to zgadzam się - Zusak, King, Collins, Zafon, Meyer! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. również pozdrawiam ;*. Myślę, że właśnie taka duża liczba obserwatorów bardziej cieszy, gdy nie robiło się żadnych konkursów bo czytelnik obserwuje bo chce, a nie bo taki był wymóg rozdania i teraz głupio odobserwować :P

    OdpowiedzUsuń
  10. gratuluję podsumowania oraz rocznicy :)
    życzę dalszych sukcesów!
    oby rok 2013 był dla Ciebie bardzo owocny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ ten rok szybko zleciał, prawda? ;)

    Widzę, że co do najlepszych książek mamy podobne zdanie- Mistrz i Igrzyska śmierci <3 Stieg Larsson i Carlos Ruiz Zafón też swego czasu mnie zachwycili.
    A hasła z Google- rewelacja :D 5 z fizyki, aha... :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Niezłe wyniki. XD Hasła z google mnie rozwaliły. XD Dobre! :D
    Też czekam na te książki. :3
    Oby przyszły rok był jeszcze lepszy! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne te hasła :D No i nie tylko ty masz słomiany zapał ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry wynik! A hasła z google biją wszystko na głowę, widzę że nie tylko do mnie sprowadzają ludzi przedziwne rzeczy :D
    Owocnego kolejnego roku! :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...